Klient měl problém s XML feedem pro zboží.cz, kde chtěl nastavit kategorie vybraných produktů. Poté mě požádal, abych se podíval na reklamní kampaně v Google AdS a Skliku a navrhl plán optimalizace, protože tušil, že kampaně by se daly ještě vylepšit, protože předtím si je dělal sám.
Na Zboží se ukázalo, že ve feedu vlastně vůbec nejsou potřebné kategorie, byly tam jen čtyři, v Mergadu jsem pak přes pravidla nastavil potřebné kategorie a produkty, jak si klient přál, doplnil popis a název produktů, který nebyl všude, vytvořil UTM tagy pro lepší statistiky a optimalizaci. Nezapomněl jsem provést testovací nákup, abych zkontroloval, zda jsou konverze měřeny správně, a upravil jsem ceny za prokliky.
Dalším bodem byla doprava, která nebyla vždy nastavena „skladem“, u většiny produktů byla na objednávku do týdne nebo 21 dní, což jsem opravil a nastavil „skladem“. Tím se zvýšil konverzní poměr z prokliku na nákup, protože lidé nechtějí čekat, a když je produkt skladem, je větší pravděpodobnost, že si vyberou nás místo konkurence, nebo porovnají.
Klient si předtím vše dělal sám a týden předtím založil novou kampaň. K ní uvedl, že si není jistý, zda správně rozdělil strukturu kampaní, a tak jsem provedl audit.
V Google AdS, ve kterém jsem viděl poměrně častou chybu, jsou konverze, které buď neexistují, nebo se počítají nesprávně, což byl náš případ, ve skutečnosti se nám místo jedné konverze počítaly dvě a náš oblíbený performance max se tvářil jako úspěšný a vlastně i celý účet.
Struktura kampaní vypadala tak, že se stejné produkty zobrazovaly ve 2 kampaních, z čehož nám rostla cena za proklik a my jsme si sami tvořili konkurenci.
Dále jsem analyzoval nefunkční kampaně, které jen odebíraly peníze bez jakýchkoli konverzí, nebo konverze byla tak drahá, že jste museli platit navíc ze své kapsy, aby byla jen kliknutí. Spousta klíčových slov, jež tvořila spoustu prokliků, ale bez konverzí, i když jsem se díval na různé cesty v analytice, byla pořád bez výsledků, a protože mi chyběla analýza konkurence, zboží a nebyla tak úplně sezóna na některé zboží, bylo snazší je vypnout.
Podobnou situaci jsme měli na Skliku, potřebovali jsme nastavit remarketing a konverze, propojit zboží, seznámit se statistikami a celkově začít znovu od začátku s kampaněmi. Firmy.cz jsme měli standardně spuštěné, což ale podle mých zkušeností nepřináší skoro nic. Klient přitom za to platil pět tisíc Kč každý měsíc, takže to jsem pochopitelně vypnul.
Díky tomu, že nám některé kampaně na Google AdS fungovaly a přinášely tržby, nebylo možné je vypnout a vše znovu spustit, protože bychom čekali minimálně 2 týdny, než vše bude opět fungovat, a to by stálo velké ztráty..
Proto jsem zvolil jinou cestu. Nastavil jsem správně měření konverzí, remarketing, pozastavil produkty a klíčová slova, která plýtvala penězi, protože se duplikovala. Poté jsem v AdS a Skliku vytvořil brandovou kampaň a postupně začal přepracovávat vyhledávací a performance max kampaně.
Na Skliku jsem vytvořil kampaň na dynamický retargeting, která patří mezi TOP nejlepší z hlediska výkonnosti, poté jsem začal rozšiřovat nové produktové kategorie na kotle a čerpadla.
Postupně jsem doplnil kampaně na propagace pobočky v Praze, kam by mohli přijít zákazníci, a tady jsem narazil na určitý problém. Protože se vytváří performance max. kampaň na typ propagace lokální profil, kde je cílem „najít na mapě“ nebo „zavolat“, tak ostatní performance kampaně na prodej eshopu pak postupně “umírají”. Protože cíl „nákup“ se dává obtížněji než jen najít na mapě, performance max pak dává přednost tomuto typu a ostatní postupně odumírají, což je dost k ničemu a řešením je oddělit tyto kampaně do různých účtů.
Na zboží jsem si hrál s produkty a tam, kde cena za konverzi nám nevycházela, jsem je vypnul.
Odpovím vám na veškeré dotazy a připravíme spolu analýzu vašeho podnikání. Během této analýzy vytvořím plán, jak dosáhnout měsíčních prodejů ve vašem eshopu v hodnotě 1-3-5 milionů Kč.