Bohužel nemohu sdílet název firmy, ale ukážu vám čísla!
Řeknu vám trochu informaci z historie case study je z doby kdy jsem ještě pracoval v agentuře a bylo to v roce 2021, věděl jsem o generování leadů pomoci kvíz formy. Můžete si být jistí, že i dnes kvíz a jeho principy funguji. Níže najdete aktuální kvíz, který generuje leady dnes.
XYZ je poměrně známá česká akciová společnost, která se zabývá investicemi do nemovitostí. Jejich model je jednoduchý: půjčuji si peníze od investorů na nákup komerčních nemovitostí a pronajímají je, čímž vytvářejí cash flow, které pokrývá výdaje a vyplácí úroky investorům.
V rámci tohoto případu byly vytvořeny dva produkty: jeden dával o něco větší výnos a druhý o něco menší.
Publikum, kterému se reklamy zobrazovaly, se rychle vyčerpávalo a zdražovalo, což se nevyplatí nikomu, až na Facebook 😀.
Tak jsem dlouho nepřemýšlel a rozhodl se otestovat lead generation pomocí kvízu. Dále vám vysvětlím, jaké jsou výhody kvízů a co je to samotný kvíz.
Jednoduše jde o pár otázek, na které má člověk zájem odpovědět, jako například: “Odpovězte na 6 otázek a zjistíte, jaký jste investor?” Po přečtení už je zájem a pravděpodobnost, že když projíždím Facebook nebo Instagram feed, vidím něco takového a umírám nudou, tak je větší šance, že takový test vyzkouším.
1). Nerelevantní leady. Pomocí kvízu zahříváme zájemce o váš produkt či službu. Respektive vy si otázkami sami zahříváte a filtrujete lidi.
2). Nákupní fáze. Provedeme zákazníky nákupní fázi. V praxi tzn., že zákazník se posune o level dál a bude mít větší zájem koupit váš produkt či službu.
3). Sbíráme leady (emaily, tel. čísla, kontaktování do messengeru atd). Navyšujeme takto naši databázi, se kterou následně můžeme pracovat dal.
4). Cena. Sbírat kontakty je levnější, protože neprodáváme, ale naopak dáváme „něco přínosného“ co, nese pro zákazníka vysokou hodnotu. Zjednodušeně jedná se o formu lead-magnetu.
5). Výhoda oproti konkurenci. Tento způsob reklamy není tolik okoukaný a zákazníci projevuji velký zájem vstoupit do toho. Oproti obyčejnému formuláři na webu, kvíz má vyšší konverzní poměr.
1). Prodejce služeb. Pokud nabízíte služby, kde potřebujete získat „kontakt“ od zákazníka a následně ho provést nákupní cestou.
U barbershopu to může být poukaz na slevu k prvnímu střihu + výsledek testu, jaký střih se hodí přímo vám.
U prodeje tepelného čerpadla výpočet tepelné ztráty. Dá se těch nápadů vymyslet spousta.
2). Prodejce produktu eshopář. Máte produkt, který je zajímavý, ale vaši zákazníci ho tolik nenakupují, a chcete zvýšit konverzní poměr. Kvíz poslouží jako leadmagnet, který zahřeje vašeho zákazníka.
Praktická ukázka u e-shopu s prodejem vín pomocí kvízu můžete si vybrat víno k večeři nebo k masu, rybě atd, na konci lead má vybrané víno a poukaz na dárek či slevu k prvnímu nákupu. Výsledkem je, že máte kontakt + relevantnějšího zákazníka pro vás, se kterým pracujeme přes remarketing a emailing.
Dal jsem dohromady kvíz, bylo tam 6 jednoduchých otázek, jako co je to investice. Níže vidíte, jak kvíz vypadal. Vyplněním si náš lead zjistil jak investovat konzervativním, způsobem, a na konci pro výsledky nám zanechal svůj kontakt.
Na Facebooku byly spuštěny dvě reklamní kampaně. První na návštěvy a druhá remarketingová cílená na všechny, kteří přišli na stránku, instagram profil a všude, kam jsme dali cookies.
Doslova od začátku kampaně nám dobře fungovaly a generovaly leady. Problém, na který jsem narazil, byl, že Facebook publikum začal se rychle vyčerpávat, ale našel jsem řešení, a to jsou kreativy, které se prostě musí měnit co nejčastěji, dokonce to poznáte podle ceny za lead a dosahy, jakmile cena za lead roste a dosahy klesají, je na čase. vyměnit kreativy.
Dalším momentem na optimalizaci jsou otázky, u kterých jde poznat, že jsou nudné a lidé nereagují na ně. Ty buď smažeme nebo vyměníme, ale nezapomeňte že necpeme 20 otázek radši maximálně 10 otázek a ideálně 6 + 7 otázka je volba bonusu nebo dárku. To dobře zvyšuje konverzní poměr vyplnění kvízu.
1) Důvod pro vyplnění?
Položte si otázku, proč bych měl vyplňovat kvíz?
Zde jsou příklady, které jsem dělal: u e-shopu s prodejem vína „Udělejte si test a zjistěte, jaký jste sommelier?“ nebo „Vyberte si své vlastní víno za 1 minutu“.
Pro Barbershop „Odpovězte na 5 otázek a zjistěte jaký, střih se hodí přímo vám!“
Pár důvodu pro vyplnění, co můžete použít:
– Zákazník chce zjistit cenu – nemovitosti, hypotéky, pojištění atd.
– Chci udělat vlastní konfiguraci – např. pro koupi auta či výběr kosmetiky
– Chci zjistit termín Po vyplnění chci získat slevu, dírek, bonus nebo kupón.
2) První obrazovka
Musíte od začátku zajmout lidi k tomu, aby chtěli začít vyplňovat, a to uděláte pomocí zajimavého nadpisu a podnadpisu.
Praktické ukázky: Pro cílovku, která řeší podlahové vytápění do domu jsme spustili tento kvíz: Vypočítejte si cenu podlahového topení nebo jiného zdroje vytápění za 45 vteřin odpovězte na pouhé 3 otázky. Ten nám už vygeneroval přes 65 leadů.
3) Počet otázek.
Nedávejte do kvízu více než 10 otázek, jinak to přehltí lidi a snížíte si takto konverzní poměr vyplnění. Best practice, co mám vyzkoušené, je 6 otázek + otázka č 7. Bonus nebo dárek!
4) Nedělejte nudu.
Prosím otázky udělejte zábavné a srozumitelné. Kdybych mluvil stylem PNO, CPC CTR, podíl zobrazení, , tak to nemusíte vědět, ale když vám řeknu návratnost, cena za kliknutí a počet kliknutí, už si rozumíme víc.
5) Návštěvnost
Posledním krokem je dovést lidi, aby začali vyplňovat kviz. Typ reklamy nebo platforma, ze který spouštíte reklámy je celkem jedno. Může to být jak PPC z Google Ads, tak i facebookové reklamy.
Odpovím vám na veškeré dotazy a připravíme spolu analýzu vašeho podnikání. Během této analýzy vytvořím plán, jak dosáhnout měsíčních prodejů ve vašem eshopu v hodnotě 1-3-5 milionů Kč.